Träningsutmaning!

Tränar du lite eller inte alls? Vill du komma igång?

30 dagars utmaning. Investeringen är 30 minuter var dag. Drömmen är att du fortsätter för alltid.

15 minuters promenad. Det snabbast DU kan. Är det omöjligt på grund av knän eller höfter så välj cykel. (Men inte cykel OM du kan gå) Är cykel omöjligt så välj att sittdansa till medryckande musik. Här ska det viftas med armar och ”vickas” i midjan.

Och 15 minuters styrka. Du gör de två programmen varannan dag.

Dag 1 program 1.
Dag 2 program 2.
Dag 3 program 1.
Dag 4 program 2 osv.

6 dagar i veckan. Den 7 dagen är ”vilodag” från strykan. Då gör du din 15 minuterspromenad till 30 minuter!

Övningarna gör du 3 gånger (3 set) och för att veta hur många så gör du ditt max första gången. Det är DITT antal.

Så är ditt max 7 stycken (7 repetitioner) Så gör du 7 stycken 3 gånger.

Men vi ska inte vila mellan. Vi gör en annan övning mellan. Också tre gånger.

Så så alla övningar sitter ihop 2 och 2. Du har alltså 4 övningar per dag totalt.

Du behöver en handduk eller liggunderlag. En 1/2-1 litersflaska eller hantel. Och lite vilja samt din kropp.

Hänger du på?
Hoppas det!

30 dagar x 30 minuter. Vem vet, detta kanske är starten på en starkare kropp, mer energi och mindre värk.

Träning att printa ut:

 

Framsida

Sida ett

Sida två

Sida tre

Sida fyra

 

2 kommentarer

  1. Stinta
    30 mars, 2015

    Jag satte igång direkt! Det var väl så man skulle göra 😉
    Gick ut och gick i snöstormen, det blev precis 15 min!
    Tack för i helgen!

    1. 31 mars, 2015

      Underbara du!

SKRIV EN KOMMENTAR