Står du still i vikt?

Allt du äter utöver måltiderna kommer att stoppa eller minska din viktminskning.

Allt!

Det spelar ingen roll om det är nyttigt eller helt utan kolhydrater. Allt du äter utanför måltiderna stoppar eller minskar din viktminskning.

Proteiner och fett är viktminskningsmat.

Kolhydrater och fett är ett betydligt sämre val, som vanligtvis inte fungerar.

Frukostpannkakor på ägg, fiberhusk, kardemumma och grädde där det serveras crème fraich till ÄR: En hand proteiner och en näve (1 dl) fettrika produkter.

En LCHF-gröt på ägg, grädde, kokosflingor, mjölk och hallon är det inte… för då äter vi ”utöver måltiderna”. Kokosflingorna och hallonen och kanske även mjölken är utöver. Detta lilla kommer att bromsa eller stoppa på en envis och besvärlig kropp.

(Fungerar troligtvis för den som ”bantar” för första gången. Men då fungerar i stort sett allt)

Veckans utmaning: Ät konsekvent efter Handmodellen. Inga undantag. inget tuggande mellan måltiderna.

Att som du äter ska läggas på tallrik och ätas med kniv, gaffel eller sked. Ingen drickmat. (Alltså drick inte något med energi. Allt med energi ska tuggas.)

3 mål mat och ingenting emellan. 3 mål efter handmodellen. Och sen gör vid detta konsekvent i 30 år

5 kommentarer

  1. Laila
    1 juli, 2014

    Å va jag gillar dina inlägg Anna! Mitt i prick. För så är det ju! Krantz!

    1. 2 juli, 2014

      Tack Laila.

  2. 1 juli, 2014

    Snaskade ost till kaffe med grädde. Räknade ut att det motsvarade 300 – 400 kcal per dag. Efter 6 månader utan dessa ovanor visar vågen minus 8 kg och måttbandet på minus 10 cm,,,,

  3. Joanna
    2 juli, 2014

    Tack för det bästa jag läst på länge!!! TACK!!!!

  4. Joli
    5 juli, 2014

    Vad är handmodellen då???

Write a comment